MSL vinner nominasjonene i Gullkorn!*

By 24. oktober 2017Ukategorisert

Gullkorn er PR-bransjens Norgesmesterskap. MSL og NAF høster to nominasjoner for kampanjen «Gi politikerne veihjelp» som ble gjennomført under stortingsvalgkampen. Det gjør MSL til det mest nominerte byrået i landet, vel å merke om vi måler etter antall ansatte!

Samtlige partiledere stilte opp i NAFs valgkampanje, der målet var å demonstrere NAFs politiske gjennomslagskraft. Hele 40 000 medlemmer punchet inn eget telefonnummer og ble oppringt av en av partilederne.

– Det ligger mye arbeid bak å få åtte av Norges travleste mennesker til å stille opp, det nesten et lobby-prosjekt i seg selv. Takket være iherdig innsats fra teamet og NAF lot det seg gjøre, og resultater ble utrolig bra, sier Rolf Aaneland, daglig leder i MSL og ansvarlig for kampanjen.

De to nominasjonene kommer i virksomhetskommunikasjon og i kategorien for måling og evaluering.

– Sammen med Norstat har vi tatt i bruk helt ny teknologi for å måle effekten av digitale kampanjer. I det digitale landskapet har vi ofte rikelig med data om klikk, besøkstid og andre atferdsparametre, men vi vet sjelden noe om effekten på holdningene. Det klarte vi å bevise denne gangen. Og det viktigste er jo at kunden vår opplevde medlemsvekst utover målsettingen i kampanjeperioden, sier Aaneland.

De gledelige nominasjonene er resultat av en bevisst satsing i MSL.

– De siste årene har vi satset svært målsettet på kreativ og digital kommunikasjon, kombinert med en dyp samfunnsforståelse. På dette området skal vi som byrå være Norges beste. Anerkjennelsen fra Gullkorn-juryene er veldig gledelig motivasjon for oss, sier Aaneland.

 

*) Tja, i alle fall hvis du måler per konsulent! Med 2 nominasjoner på 10 rådgivere blir det 5 rådgivere per nominasjon. Her slår vi alle!