fbpx

MSL inngår i stort byråsamarbeid

By 26. oktober 2018Ukategorisert

Publicis-byråene MSL, Starcom, Zenith, New Work og reklamebyrået Kitchen styrker sitt strategiske samarbeid. Ambisjonen er å tilby kundene mer helhetlig rådgivning og den fremste spisskompetansen innenfor hvert fagfelt.

MSL er del av Publicis Groupe, et av verdens ledende nettverk av kommunikasjonsbyråer. 24. oktober ble nyheten om at MSL inngår i et samarbeid med noen av landets sterkeste aktører innenfor sitt felt.

Lanserer Power of One
Sammen utgjør byråsamarbeidet Power of One for Publicis-eide byråer i Norge.

– Vi ser et stort potensiale i å samordne vår kompetanse, teknologi og ressurser. Dette vil styrke hvert enkelt av våre byråer, samtidig som vi tilrettelegger for sammensatte team på tvers. Denne tilnærmingen kaller vi for Power of One, sier Managing Director Rolf Aaneland.

Sterkere spisskompetanse og strategisk innsikt
Byråenes samarbeid vil i følge Aaneland i første rekke bety at MSL kan tilby sine kunder mer helhetlig rådgivning og den beste spisskompetansen til hver oppgave.

– Vi vil fortsatt tilby strategisk rådgivning for å sikre og utvikle rammevilkårene til virksomhetene vi jobber med. For våre kunder betyr det nye byråsamarbeidet ingenting på kort sikt, men i det lange løp er jeg overbevist om at dette vil gjøre oss enda bedre rigget til å gi bedre rådgivning og tjenester, sier han.

Sammenslåingen av de norske byråene kommer som et resultat av en større internasjonal endring i det franske kommunikasjonsselskapet Publicis. Peder Mittet fra Starcom får lederansvaret for byråsammenslutningen med en en samlet byråinntekt på 220 millioner kroner og 170 ansatte.