fbpx

Representerer Norge i «VM i PR»

By 24. februar 2020Ukategorisert
Rolf Aaneland, Managing Director i MSL
Foto: Michael Solbakken

Rolf Aaneland fra MSL er Norges eneste byrårepresentant i juryen som skal kåre de aller beste PR-jobbene i Europa.

Sammen med markedssjef Heidi Moss fra Burger King Norge, skal Aaneland representere MSL og Norge i juryen til årets Sabre Awards. Sabre Awards ble startet av mediegründeren Paul Holmes, og er ofte referert til som verdens viktigste PR-pris.

– Det en stor ære, samtidig som det er svært inspirerende å få innblikk i så mange gode arbeider fra hele Europa. De aller beste PR-arbeidene styrker bedriftenes omdømme samtidig som de endrer samfunnet vårt i riktig retning, sier Aaneland

Innleveringsfristen er akkurat gått ut, og juryarbeidet vil pågå gjennom hele våren. Vinnerne kåres i mai.

– Nordiske byråer har ofte markert seg sterkt i slike konkurranser. Vi har kanskje en litt annen tilnærming til PR-faget, og bruker mer kreativitet og flere virkemidler for å nå målene i PR-kampanjene. Litt forenklet preges de norske PR-arbeidene av at vi bruker verktøykassen fra markedsføring i strategiske omdømmeutfordringer, og det har ofte vist seg å være svært vellykket, sier Aaneland.

Rolf er ingen nykommer til Sabre Awards, og har selv vunnet den gjeveste prisen av dem alle. Kampanjen Bli født på ny for Norad ble ikke bare kåret til verdens beste i 2014, men også til tiårets beste kampanje av The Holmes Report, magasinet som står bak Sabre Awards.