Den sommeren vi begynte å tæppe

Nordmenn betaler med kort 50 ganger hvert sekund. Så når det skulle lanseres en ny og raskere måte å bruke kortet på for BankAxept, trengte vi et nytt norsk ord.

I samarbeid med vårt søsterbyrå Kitchen lot vi det norske folk få komme med forslag til nyord og valgte til slutt det flest foreslo – TÆPPE.

Gjennom en enkel og informativ kampanje ble nyordet kjent, der hovedfokus var på festivaler og andre steder folk lett kunne se fordelen med at betalingen gikk raskt. På en kort sommer fikk vi nær 9 millioner eksponeringer i media

Bruken doblet seg og ordet ble allemannseie i løpet av en sommer. Og sist men ikke minst vi greide å endre adferd.

Bruken av tæppe gikk fra to til fire millioner på bare tre måneder, og vi hadde skapt et nytt norsk ord!

For mer informasjon, vennligst kontakt Managing Director, Rolf Ellingsen Aaneland

Rolf.aaneland@mslgroup.com